Wednesday, August 26, 2009

期盼,盼望

我希望有个真心听我说话的人,不仅是了解而已,且是可以接纳开放;

我希望有个人可以接纳真正的我,不仅不要判断我,而且也不急切地想改变我;

我希望有个不会老是责备我的人与我同行,即使当我有真实的过失;

我希望有个人可以让我自己承认错处,我并不像自己所说的那样好;

我希望有个人可以让我诚实的分享内心中的害怕,可以给我亲切的了解;

我希望有个人能够倾听我内心的困顿与挫折,而不是假定失败都是我造成的过失;

我希望有个人可以让我诉说脆弱心灵中的痛苦与烦恼,可以让我去依靠;

我希望有个人可以用关怀和感觉去感觉我的人;

我希望有个可以在他面前哭泣,而不用觉得困窘与羞愧的人;

我希望有个可以去分享爱的人;

这样看来,我到底是需要一个朋友,情人,或者一个心理治疗师???

4 comments:

Unknown said...

Don't just always hope on something.. Must use your heart to feel on it and get it.. Friends, Lover or Doctor ..?? you are the only one who know what you gonna need.. Perhaps, as a friend i would like to see you happy always...and smile always no matter what sad or bad... :)

Unknown said...

yeap..agree though..a friend that willing to hear and also u muz willing to share wit the friend

then mutual understanding may be able to reach.

Chin EveLyn said...

Nicholas,, yea agree with you ^^ if myself dont even know what i wanted and desired, then nobody else will know! hahah,, i will always be in a happy and smilling faces... (=
as i knew friends always around me.. ^^

SayJi,, thanks ya!! appreciated it very very much.. i knew u're a good listener (=

mutually understanding do able to reach but not may be... LOLx..

Unknown said...

i guess so..juz not a good chatter on real life?^^

okok...